...bila hati berbicara

" ..pabila kamar hati disapa..kalam berbunga indah..pabila kamar hati berbicara..dunia bertukar wajah.."

Sebagai urusetia yang dilantik untuk handle kemasukan pelajar baru sesei 2009, saya balik ke asrama lebih awal..ada kursus 2 hari..tanggal 26 julai, jumaat seramai 1090 pelajar yang mendaftar. suasana pagi hari pendaftaran alhamdulillah, berjalan lancar..

Unit jamuan - my job...hu2..diketuai oleh seorang ketua yang berpengalaman menguruskan hal ehwal makanan ni. P.lah - gelarannya dikalangan kami. Baannyyaaaaaaaaaaaaaakkkkk makanan yang lebih (anda boleh agak bilangannya bila tengok perkataan banyak yg saya taip) =) membazir juga la...ada yang tak ambil makanan dan tak berselera dan sebahagian lagi lebihan daripada tempahan..memang membazir..tapi, bagus juga ada inisiatif untuk sedekahkan pada pelajar2 lain dan kawan2 serumah...(setiap hari nasi menangis)

Alhamdulillah, banyak pengalaman dan kenangan manis sepanjang minggu taaruf ni. Best walaupun kadang2 penat (penat berjalan sebab nak jaga budak2)

Secara keseluruhannya program tu telah berjaya dengan kerjasama dan dedikasi para urusetia dan staff hep. TQ friends...=)


p/s : tak sabar nak abis blaja ( jealous tgk kwn2 yg dh grade@berkeluarga@smbg master dll)

10-14 jun 2009...tarikh saya ditinggalkan..huhu..?? Nape pulak? ditinggalkan oleh sape? Actually saya duduk di rumah je, my mom and sis went to Beijing...Thanks God that they save..=)

Okay, sorry..i don't hv enough time to write now. Need to pray 'Asar first...

c u..^_^


"I love you mom"

...Kakak menghulurkan beg kertas berwarna hitam. Lantas aku menyambutnya dengan senyuman (rasanye sampai ke telinga dah..)...mataku terpaku pada 1 kotak hijau yang dihiasi dengan riben pink...waaahhh..ape ni?! ( surprise + excited sgt2)..^_~

tadaaaaaaaaaaa....jubah hijau muda + tudung bidang 60 yang terlipat kemas dalam kotak tu..T_T ( terharu) lalu aku terus menunjukkan hadiah2 tu pada emak...alhamdulillah, seronok...bukan kerana hadiah yang aku dapat, tapi sebab ingatan dan doa yang dititipkan...syukran. ^_^ (tq juga atas hadiah2 sampingan yang lain..)

...nak tengok tak jubah dan tudung tu? emmm...bila2 ada kesempatan nanti gambar2 tu akan dimasukkan di sini...just wait and see...c u


"Hadiah yang teristimewa bagiku adalah doa daripada seseorang yang ikhlas"



^0^ alhamdulillah for His blessing...syukur because He gave me love and care which I really hope to get it. Guess what?! Let it be secret 4 me...it is hard to say and write here...but i'm so happy...my big smile...:)) Just imagine "what you give, you get back"...is it true?

Mmm...yup..Insyaallah, but bare in mind that we have to be sincere in whatever we do. Sincerity comes from the bottom of your heart...This is what we call a "nature"...it is similar with give and take situation.


e.g : By giving love to other people, you will get the love back. Believe it or not?! Is it true? ( Loves that I mean here is loves among family members - husband and wife, sister and brother...) But it must be with full of sincerity and good intention... If we treat other people nicely, we also will be treated nicely. If we be honest to everyone, so...everyone will be honest to us!

"Keikhlasan hati seseorang insan hanya Allah yang Mengetahuinya"

Andai kau tahu,
Mengapa aku harus begini,
Menghitung waktu dan hari,
Menangis dan terus bersedih,
Terkadang diri merintih,
Mengenangkan sesuatu yang bukan dipinta berlaku...

Andai kau tahu,
Hati ini sering terkilan,
Walaupun sering kupujuk pujuk,
Agar ia tidak bernanah busuk,
Biarlah ku pendam segala rajuk...

Andai kau tahu,
Betapa aku mengharap,
Harapan yang tak pernah gelap,
Bakal berlaku dalam hidupku di saat itu,
Adakah aku bakal bertemu,
Impian dan harapan yang satu...

Andai kau tahu,
Luluh dan tangis mata ini,
Bagai sirnanya apa yang kucari,
Bagai ku lepaskan apa yang ku dakap,
Pada lafaz yang diungkap...

Andai kau tahu,
Di kamar hati masih menyimpan harapan,
Mungkin juga dimakbulkan,
Mungkin juga kekal tersimpan,
Segala penantian,
Yang tiada akhiran...


"Lidah boleh menipu, tapi hati tidak sekali-kali boleh menipu"

Assalamualaikum buat pembaca blogku semua...

Hmm..cuti sekolah dah pun bermula. Biasalah time cuti sekolah ni sinonim sangat dengan kenduri kendara. Ada pulak suara2 yang nakal, katanya cuti sekolah ni sinonim dengan musim mengawan.macam2 orang kata. Ape-ape aje...

30 mei 2009 adalah tarikh kawan saya melangsungkan pernikahan. Selamatlah sudah sorang kawanku ni...sekarang dah jadi isteri orang. Alhamdulillah dapat juga pergi ke walimahnya di teluk intan. seronok sebab dapat juga jumpa kawan2 lama..kami bergambar sakan, tapi terlupa plak nak bergambar dengan pengantin..he2..boleh pulak terlupa. maaf ye puan anie..^_~

Pengantin nampak berseri..warna oren pekat yang jadi tema mereka hari tu. tq pada anie, sebab bagi special gift pada kami yang boleh kira special guest la juga...around 1 ptg, saya bertolak balik. (tumpang kereta c.anis)

-Selamat Pengantin Baru-


"Barakallahu alaikuma wa jama'a bainakuma fi khair"

Iqra'

Kalendar

Nasyid.fm

Al - Hiwar


ShoutMix chat widget

Pemilik blog

My photo
kampar, perak, Malaysia
pelajar tahun 3 kuliyyah dirasat allughat arra'iesah fi jamiah al-ulum al-islamiah al maliziyyah

Followers