...bila hati berbicara

" ..pabila kamar hati disapa..kalam berbunga indah..pabila kamar hati berbicara..dunia bertukar wajah.."

Tit..tit..bunyi mesej masuk dalam handset ku...

"Oh..mesej dari Cikgu rupanya," bisik hatiku

Apa kata syuhada buat buku motivasi remaja wanita? Mula dgn menukil isu@kes biasa remaja secara kreatif, Cikgu akan bimbing selanjutnya..TQ

"Erm...tulis tentang remaja wanita??uh..nak cakap pasal ape ye?"otakku ligat mencari jawapan sendiri..

Dah lama saya fikir tentang ni..sejak dapat tawaran untuk menulis buku bersama Cikgu Esa Samad (penulis buku PTS)...beliau mencadangkan saya menulis motivasi tentang remaja wanita..al maklumlah, ni 1st time nak menulis buku, jadi dalam fikiran ni takde gambaran langsung nak bawakan konsep apa...ditambah pula dengan kekangan masa dan jarak antara penulis membuatkan saya agak sukar untuk memulakan sebarang penulisan. Tapi, insyaallah...after exam, jari2 ni akan menari-nari di depan laptop kesayanganku dan akal pula kena diperah seperah2nye...

Alhamdulillah, moga2 langkah pertama ini akan menjadi platform untuk saya maju ke hadapan...(keinginan nak menulis buku ni sudah lama saya pendamkan, moga2 peluang ini akan berhasil).

Nak cari idea yang best+ "manTOP" dan dapat menarik perhatian pembaca bukannya mudah. Penulis kena fahami selera pembaca dan tahu apa yang mereka cari. Lebih2 lagi REMAJA (wanita). So, cuti nanti kena buat research la sikit...dalam senarai yang telah saya buat, mungkin saya akan sentuh bab..cinta, pelajaran, masalah peribadi, persahabatan, krisis identiti..dan sewaktu dengannya..(belum habis fikir lagi).

Hari tu saya berkesempatan pergi ke Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur di PWTC...nak cari ilham sikit. Tapi, disebabkan terlalu teruja dengan buku2 yang best2 dan harganya yang murah, saya pun dah tak terfikir nak belek2 buku kat situ lama2 untuk cari ilham..sebab nak kejar masa untuk balik..walaupun dapat pergi sekejap, tapi best!!!

Balik rumah nanti saya akan mulakan penulisan buku...(^_~). Moga2 berkat doa dan sokongan semua, impian saya bergelar penulis akan tercapai..amin.


"Man Jadda Wajada, Man Kasala Fasyala"

0 comments:

Post a Comment

Iqra'

Kalendar

Nasyid.fm

Al - Hiwar


ShoutMix chat widget

Pemilik blog

My photo
kampar, perak, Malaysia
pelajar tahun 3 kuliyyah dirasat allughat arra'iesah fi jamiah al-ulum al-islamiah al maliziyyah

Followers